Home

Home

left banner

ZAKLADATELKA EMI PROZRADILA: JAK VZNIKLA ÚSPĚŠNÁ FIRMA A JAKÉ BYLY JEJÍ ZAČÁTKY

Přidal: Dominika Bujnakova Kategorie: Zajímavosti Dne: Komentář: 0

Firma EMI má dlouholetou tradici v oblasti výroby a prodeje bytového textilu. Na trhu jsme již 28 let a nabízíme zákazníkům široký sortiment slovenských produktů za přijatelné ceny. Vynikáme především jedinečnými designy ložních povlečení, prvotřídní kvalitou a šitím na míru dle požadavků zákazníků. Nakupování na našem e-shopu vám výrazně ušetří čas a dlouhé hodiny strávené v různých obchodech. Díky EMI si můžete zařídit téměř celou domácnost pomocí jedné objednávky, kterou vám s radostí doručíme až k vám domů.

E-shop EMI získal několik ocenění od heureka.sk a v roce 2021 se stal vítězem ShopRoku v kategoriích „Bydlení a design“ a „Bytové doplňky“. Kdo stojí za úspěšnou firmou EMI a jak taková firma vzniká? Více nám řekla zakladatelka Jana Cicmanová, která vůbec poprvé prozradila, jaké byly začátky EMI, co je potřeba, aby firma fungovala a co můžeme očekávat v blízké době.

rozhovor 

1. Dobrý den, paní Cicmanová, vážíme si, že jste přijala pozvání na dnešní rozhovor. Jste zakladatelkou firmy EMI, která se zaměřuje na výrobu a prodej bytového textilu. Nás by zajímalo, jak vznikl Váš podnikatelský nápad?

Po pádu socialismu byl trh dost malý a někdy v té době vznikl nápad přijít na trh s něčím, co zde chybí. Například, pokud si dobře vzpomínám, tak chňapky byly dostupné pouze dva druhy a ne zrovna nejkrásnější. Takže se dalo snáze prosadit. Nejprve jsme tedy začali šít chňapky, utěrky a později i ložní povlečení, prostěradla a polštáře. Každý rok jsme postupně rozšiřovali sortiment a zvyšoval se i počet zaměstnanců.

2. Mnoho začínajících podnikatelů zajímá, jak začít podnikat. Jaké byly Vaše začátky? Je náročné založit firmu? Co byste jim poradila?

Každý začátek je těžký. Není těžké založit firmu, ale když chce člověk uspět, musí věnovat práci spoustu času a dělat ji nejlépe, jak umí. Nejdůležitější je vycházet zákazníkům vstříc a dělat vše pro to, aby byl zákazník za každou cenu spokojený. Právě zákazník je pro firmu velmi důležitý, to je potřeba si uvědomit a takto k tomu přistupovat.

Mladým bych poradila, aby se nebáli podnikat. Každý je v něčem dobrý a když spojí práci s hobby, později mu to určitě přinese výsledky. Je potřeba zkoušet vše, sledovat, co funguje, co naopak ne a dělat maximum. Neúspěch by neměl nikoho odradit, ukazuje nám pouze, kudy cesta nevede.

3. Očekávala jste, že se firma až takto rozroste a bude dosahovat tak skvělých výsledků nebo to překvapilo i Vás?

Nečekala jsem to, ale člověka vždy potěší, když vidí, že se firmě daří a prosperuje. Není to snadná cesta. Myslím si, že každý, kdo se něčemu věnuje naplno, se nakonec vždy někam dopracuje a ty výsledky dříve či později budou viditelné. Jelikož je EMI rodinná firma, pokračuje dále mladší generace, která přichází s novými a modernějšími postupy. Starší generace zase předává své zkušenosti, a to zejména, co se týče řízení firmy, případně poučení do budoucnosti, aby se neopakovaly chyby a firma rostla. Je potřeba to umět propojit, vzít si z toho jen to nejlepší a aplikovat to ve prospěch firmy. Pevně věřím, že EMI bude dosahovat ještě lepších výsledků než dosud.

4. Kde sídlí Vaše firma? Máte pouze e-shop nebo i nějaké prodejny?

Naše firma sídlí v Sabinově, ve kterém se nachází výroba, sklad a kamenná prodejna.

emi_sabinov emi_prodejna

V rámci Slovenska máme zatím několik kamenných prodejen. Dvě prodejny máme v Prešově, dvě v Košicích, jednu v Žilině, jednu v Bratislavě a jednu v Popradu. Všude máme velmi ochotné zaměstnance, kteří jsou připraveni našim zákazníkům pomoci s výběrem produktů a zodpovědět jim otázky. Díky e-shopu můžeme doručit produkty EMI do všech částí Slovenska. Využíváme k tomu kurýrní společnost, která se snaží vždy co nejrychleji doručit objednávky našim zákazníkům.

5. Plánujete otevřít i další kamenné prodejny? Např. někde na západě Slovenska?

Určitě ano. Chceme, aby naše produkty byly dostupné pro každého. Máme zákazníky, kteří opravdu rádi navštěvují naše prodejny, protože si mohou prohlédnout produkty přímo na prodejně. Někteří zákazníci před koupí potřebují vidět, jak ten produkt vypadá a jaký je daný materiál na dotek. Jiní zase pozitivně hodnotí, že si mohou koupit naše produkty hned, zejména tehdy, když potřebují dárek na poslední chvíli. Co se týče dalších kamenných prodejen, tak určitě plánujeme otevřít i v dalších městech. 

6. V jakých zemích působí EMI? Plánujete expandovat i do dalších zemí?

Aktuálně kromě Slovenska působíme také v Čechách a Maďarsku. To znamená, že máme zatím e-shopy, které jsou dostupné i na zahraničním trhu. Výhodou je, že zákazníci ze zahraničí si tak mohou prohlížet naše produkty ve svém rodném jazyce. Také máme k dispozici zákaznickou podporu i pro zákazníky ze zahraničí. V nejbližší době plánujeme expandovat do Chorvatska a Rumunska, a pak se uvidí, které budou další země.

7. Víme, že Vaše firma se zabývá výrobou i prodejem bytového textilu a doplňků do domácnosti. Kolik zaměstnanců je potřeba mít, aby vše fungovalo?

EMI má celkově přibližně 70 zaměstnanců, ale mění se to vzhledem k růstu firmy. Zaměstnance máme v kanceláři, kteří pracují na marketingu a celkovém chodu e-shopu, ať už slovenského nebo zahraničních. Důležitou součástí firmy jsou zaměstnanci ve výrobě, kde se vyrábějí matrace, polštáře, přikrývky a šijí ložní povlečení, prostěradla a jiné. Právě tam vznikají naše kvalitní výrobky. Dále máme zaměstnance ve skladu, kteří  se starají o to, aby všechny objednávky byly v pořádku a včas doručeny našim zákazníkům. V kamenných prodejnách máme také zaměstnance, kteří jsou v přímém kontaktu se zákazníky, radí jim při výběru a prodávají naše výrobky.

8. Co považujete za největší úspěch Vaší firmy, na který jste hrdá?

Určitě jsou to ocenění, která jsme získali jako e-shop, protože ta byla posuzována na základě spokojenosti zákazníků a patří jim velké díky.

Úspěchem je i mnoho pozitivních recenzí a ohlasů na naše produkty. Viditelný úspěch je i na rostoucích tržbách oproti předchozím rokům. Za úspěch považuji i to, že se nám začíná dařit v zahraničí, protože není jednoduché prosadit se na zahraničním trhu. Vyžaduje to hodně práce, získávání informací o tom, jak to funguje v jiných zemích a také hodně času, než se vše spustí a rozjede.

bydleni bytove_doplnky

9. Které produkty EMI máte Vy osobně nejraději a proč?

Myslím si, že máme mnoho krásných a praktických výrobků do domácnosti. Já používám celý náš sortiment, takže je těžké určit, které jsou ty nej. Máme například opravdu jedinečné vzory povlečení a každý zákazník si mezi nimi určitě najde ty své. Pokud bych vybírala z povlečení, tak jsou to podle mě bavlněná povlečení Beneton, ale jak říkám, každému se líbí něco jiného. 

elegantni_bavlnene_povleceni

10. Jaké produkty byste poradila náročnějším zákazníkům, kteří chtějí něco speciálního?

Náročnějším zákazníkům bych určitě doporučila damaškové povlečení a povlečení z bavlněného saténu. Damaškové povlečení proto, že je vyrobeno z kvalitního a luxusního materiálu damašek. Je to velmi příjemná látka na dotek, nevyžaduje speciální péči a má dlouhou trvanlivost. Povlečení z bavlněného saténu proto, že má luxusní a elegantní vzhled. Je hebké na dotek, nechladí ani nehřeje a hodí se také na léto. 

damaskove_povleceni satenove_povleceni

11. Plánujete rozšířit portfolio produktů? Na jaké produkty byste se chtěli zaměřit v nejbližší době?

Určitě se budeme snažit rozšiřovat portfolio produktů v každé kategorii. Zatím nevíme úplně přesně, o jaké produkty půjde. Budeme se řídit tím, po čem bude největší poptávka a co chybí našim zákazníkům. Takže pokud náhodou jsou produkty, které od nás očekávají, ale zatím je v nabídce nemáme, mohou nám napsat e-mail nebo zanechat zprávu na sociálních sítích. Každý postřeh uvítáme.

12. Zajímalo by nás, na co by neměla žádná firma zapomínat, pokud chce postupovat. Můžete nám prozradit klíčové body, na které se Vy zaměřujete, abyste dosahovala stanovených cílů?

Jak jsem už zmínila, tak v prvním řadě je to spokojenost zákazníků, které dosáhneme pouze individuálním a férovým přístupem. Proto nabízíme také možnost šití výrobků na míru, abychom splnili jejich požadavky. Klíčová je i kvalita výrobků, protože zákazníci si na ni potrpí a je potřeba si ji také udržet. A třetím bodem jsou určitě přiměřené ceny výrobků pro všechny. Máme převážně produkty do domácnosti, které lidé potřebují a tomu by měly být přizpůsobeny i ceny. Máme na e-shopu i zajímavé slevy, během kterých si mohou naši zákazníci koupit výrobky velmi výhodně.

13. Zmínila jste spokojenost zákazníků. Přece jen vyhovět jim je občas náročné a předpokládáme, že tak, jako v každé firmě, i u Vás občas vznikne nečekaná situace. Jak v takovém případě postupujete, abyste docílili spokojenosti?

Vyhovět zákazníkům je často náročné, ale děláme vše, co je v našich silách. Proto máme i zákaznickou podporu a v případě jakékoliv nespokojenosti nás mohou kontaktovat na čísle +421 233 057 083 nebo prostřednictvím mailu ahoj@emi.cz. Jsme k dispozici od pondělí do pátku. Každý podnět nebo požadavek zákazníka hned posuzujeme a snažíme se je vyřešit k jejich spokojenosti. V případě, že nastala nějaká chyba z naší strany, tak se to snažíme co nejdříve napravit, ale děláme vše pro to, aby těchto situací bylo co nejméně.

14. Jaké to je vést firmu z Vašeho pohledu? Přece jen podnikání vyžaduje hodně úsilí. Zkuste poradit, jak to celé zvládat.

Není to pouze moje práce, ale práce celého týmu. Je to také o zaměstnancích, kteří pro firmu pracují, protože to má velký vliv na celkové výsledky. Zaměstnanci, kteří mají reálný zájem pracovat, rychle se učí a snaží se dosahovat co nejlepších výkonů, tak takové by si přál každý zaměstnavatel. Proto je důležité dbát na výběr zaměstnanců a sledovat jejich výkony. My se snažíme pracovat s kvalitními lidmi, aby vše fungovalo, jak má a to je vlastně odpověď na to, jak to zvládat.

15. Na závěr mám ještě otázku, která určitě bude zajímat zejména vaše zákazníky. Jak vidíte budoucnost EMI?

Chceme se neustále zlepšovat a rozšiřovat náš sortiment, aby zákazníci měli vše, co potřebují pro svou domácnost na jednom místě. Budeme nadále hledat a zjišťovat, co naši zákazníci chtějí a vycházet jim vstříc. Budeme se snažit ještě více zkvalitnit naše služby, aby pro ně nakupování u nás bylo co nejpohodlnější. Také chceme, aby byly naše produkty dostupné v dalších zemích a našly si své místo také v zahraničních domácnostech.

Máte rádi naše produkty a chcete podpořit e-shop EMI? :) Chceme o vás vědět!

Pošlete nám fotografie produktů EMI, které zútulňují Váš domov, nebo nám zanechte pěknou recenzi. Na spokojenosti našich zákazníků nám záleží, a proto neustále zlepšujeme služby pro vás.



Komentáře

Zanechte svůj komentář